donderdag 7 maart 2013

Pimpen met tijdschriften: vogelhuisje-koekoeksklok


Werkbeschrijving MDF vogelhuisje - koekoeksklok:

De MDF vorm heb ik eerst op een groot stuk papier gelegd en met potlood omgetekend. Daarna is de vorm geverfd met acryl hobbyverf van Anita's, kleur turquoise.
Terwijl de verf droogde, ben ik op zoek gegaan naar mooie plaatjes in tijdschriften. In de Ariadne at home vond ik de afbeelding van een stapel prachtige kop-en-schotels, die ik heb uitgeknipt.
Verder heb ik uit dezelfde Ariadne at home stukken gescheurd, die ik wat sfeer en kleur betreft mooi bij de kop-en-schotels vond passen. Daar zijn ook stukken tekst op een lichtgroene ondergrond bij.
Daarna ben ik verder gegaan met de op het papier getekende vorm en heb deze uitgeknipt. Toen ben ik gaan kijken waar ik allemaal papier (of stof) wilde plakken. Deze delen heb ik uit het patroon geknipt en daarna uit de stukken, die uit het tijdschrift gescheurd werden.
Voor het onderste deel van het vogelhuisje heb ik geen papier, maar een restje stof gebruikt. Ook deze stof heb ik met behulp van het patroon uitgeknipt. Dit deel heb ik op dubbelzijdig klevend folie geplakt en daarna op het vogelhuisje geplakt. Het vogeltje heb ik op deze manier bevestigd, ook het stuk kant aan de bovenkant en het lint met kant aan de bovenkant van de stof. Als laatste zijn de bladeren, klepels en kop-en schotels opgeplakt met Colorall decoupagelijm.

Van kant heb ik een rozet gemaakt met een knoopje er op en een paar lintjes er aan. Dit rozet en de knoopjes op de klepels heb ik opgeplakt met Collall alleslijm.

Het vlindertje en de letter maakte ik met de Big Shot (Sizzix en Tim Holtz mal) en een tijdschriftpagina.  De randen van het vlindertje zijn versierd met een beetje glitter. Alleen het middenstuk van de vlinder is vastgeplakt met alleslijm. de tekst heb ik met een beetje decoupagelijm opgeplakt.

Gebruikte materialen: MDF vorm vogelhuisje - koekoeksklok, Anita's hobbyverf turquoise, decoupagelijm Colorall, glitter, dubbelzijdig wit kleeffolie (verkrijgbaar in de webwinkel). Oud tijdschrift, restjes stof, kant, lint, knoopjes en alleslijm Collall, .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten