maandag 16 februari 2015

DIY wandkistje-kastje multicolor

DIY wandkistje-kastje multicolor

Dit wandkistje-kastje van sloophout heb ik eerst met sterk verdunde acrylverf geverfd. Ik heb zoveel water bij de verf gedaan dat het melk-dik werd. Vind je na droging dat het te weinig kleur heeft, verf het dan nog een keer. 

In het kistje heb ik het sjabloon Do small things with great love gebruikt. De verf heb ik aangebracht met een vrijwel droge spons. Deb niet te hard want dan loopt het onder het sjabloon. De grotere delen heb ik met de kwast geverfd en met een watervaste stift alle letters voorzien van een contourlijntje.

Om het wandkistje-kastje een gehaakte hoes en in het kistje een leeg conservenblikje met ook een multicolor gehaakte hoes. 




In de webwinkel is ook een basispakket te koop om dit wandkistje-kastje met gehaakt jasje zelf te maken. Het pakket bevat:
een sloophouten kistje,3* bollen haakkatoen Larra van Scheepjeswol waarvan je zelf de kleur mag kiezen. Duidelijke werkbeschrijving (PDF) van de gehaakte hoes.

Hoe je een hoes voor een blik of pot haakt, lees je op ons blog: breien-haken-naaien-especials.

Optioneel: sjabloon, hobbyverf.

Voor deze kisthoes heb ik 6 kleuren gebruikt maar bij alle andere kisthoezen zijn 3 kleuren gebruikt, vandaar de keuze om in een basispakket 3 kleuren te doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten